ALE JÁ CHCI VRÁTIT PENÍZE!

A NEPŘÍJEMNOST JE NA SVĚTĚ

Je krásné slunečné odpoledne, já jsem na procházce s klukama a najednou mne z mého snění a užívání si přírody vyruší mobil. Volají mi z obchodu, že se vyskytl menší problém se zákaznicí, která se vrátila do obchodu a chce vrátit peníze za kabelku, kterou si včera koupila. Prodavačka jí nabídla výměnu, ale ona trvá na svém …..

Nemohu v tom Petru nechat, tak to otočíme s dětma domů a já se psychicky připravuji, jak to zvládnu vyřešit, aby byli všichni spokojení. Sedám do auta a v klidu si říkám:

  Hlavně se nenech vytočit a buď nad věcí. 

Víte, že vrácení zboží v kamenné prodejně není věcí samozřejmou?

Já jako obchodník nejsem nucena vracet peníze zákaznici, která si zboží na prodejně prohlédla a zakoupila.  Je pouze mou dobrou vůlí, když zákaznici nabídnu výměnu, ale mou povinností to není, takže pokud vám bude zákazník tvrdit, že musíte, že to přeci dělají všechny obchody, pak můžete tuto informaci z právního hlediska vyvrátit.

Za dobu, co podnikám, jsem se setkala opravdu s kuriózními důvody:

  • zákazník chtěl vrátit deštník, protože přeci celý týden nepršelo
  • zákaznice chtěla vrátit kufr, protože se jí ty dárky, co koupila vejdou do toho starého kufru
  • zákazník chtěl vrátit klobouk, protože nesvítilo slunce a nemá ho jak zabalit
  • zákaznice chce vrátit hadí kabelku, protože se přeci bojí hadů
  • zákaznice chce vrátit kabelku, protože z vnitřní podšívky kouká nitka

Zdá se vám to absurdní? Ruku na srdce, kdo z nás si někdy ukvapeně nekoupil věc, kterou nutně potřeboval v danné chvíli a moc se mu líbila, ale jen do chvíle, kdy v druhém obchodě objevil ještě úžasnější a za výhodnější cenu?

Jak se zachováte? Ano, půjdete ji vrátit, ale s vědomím, že jsem udělala chybu a s prosbou, jestli by to nějak nešlo vyřešit.

Takovému zákazníku rád každý obchodník vyhoví, ale abych se vrátila k naší ,, naprděné zákaznici ,,.

Zajímá vás jak to všechno dopadlo?

Kdo byl vítězem a kdo poraženým? Věřte, že o to ve slušném obchodu vůbec nejde.

angry young woman blowing steam coming out of ears

Čekala na mne štíhlá rusky mluvící žena  s našpulenými rty. Vypadala jako ,, rozzuřená saň ,,. Pozdravila jsem jí, představila se a podala jí ruku. Z jejího stisku-nestisku mi bylo jasné, že najdeme společné řešení.

Zeptala jsem se jí, z jakého důvodu chce kabelku vrátit a nebo jestli jí chce reklamovat. Odpověděla mi rozčileným hlasem, že kabelka je kazová, že má zevnitř trochu rozpáranou podšívku a že byla určitě vyrobena v Číně, že prodáváme samé ,, šunty,, a že trvá na vrácení peněz.

Věděla jsem hned, že nemá smysl oponovat. Vysvětlila jsem jí, aby mne neurážela, ukázala jí originál fakturu z Itálie a i webové stránky. Nabídla jsem jí opravu, protože od Petry jsem věděla, že kabelku si paní prohlížela několik dní za s sebou a bylo divné, že si tedy rozpárané podšívky nevšimla. K mému překvapení, hned SOUHLASILA 🙂

Druhý den jsem náhodou byla v obchodě a měla možnost ji opravenou kabelku předat. Stála přede mnou docela jiná žena – milá, sympatická, dobře naladěná. Omluvila jsem se jí za komplikace a za prodavačku, která se prý chovala ,, nevhodně ,, a jako omluvu jí nabídla luxusní mýdlo v nádherném flakonu.

Její odpověď zněla: „Děkuji vám za vaší slušnost a omlouvám se, že jsem vás urazila.“ Dárek přijala, popřála, ať se nám daří a s úsměvem odešla …

Uff, oddychla jsem si a cítila takový ten hřejivý pocit u srdce.

Každá situace se dá vyřešit ke spokojenosti obou stran, ale je k tomu zapotřebí slušnost, takt a mít své emoce pod kontrolou.

Já jako zákazník se snažím těchto situací vyvarovat a než věc zakoupím, zeptám se na možnost vrácení. A pokud si špatně vyberu, neviním z toho ,, chudáka prodavače ,, ale slušně požádám a většinou jsem vyslyšena.

Kdyby zákaznice udržela své emoce na uzdě, nemohla bych říci NE a peníze jí vrátila. Svým arogantním chováním ale sama sebe ochudila o možnost dosáhnout svého.

Přeji Vám spoustu spokojených zákazníků a pokud máte podobnou zkušenost a své řešení situace, podělte se o ně  se mnou a dalšími čtenáři v komentářích. Ráda se přiučím!

Krásný slunečný den všem 🙂

 

Nikola

Pomáhám lidem objevit jejich podnikatelský potenciál. Předávám jim své zkušenosti z praxe a učím je, jak je co nejefektivněji využít pro své podnikání. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře