Chcete ušetřit za grafické návrhy a peníze investovat raději do svého podnikání? Vytvořte si je sami.

Znáte ten pocit, kdy něčemu nerozumíte a myslíte si, že VY byste něco takového nezvládli? Obdivujete práci designérů a sami byste si netroufli ani pomyslet na to, že je to tak JEDNODUCHÉ.  I já patřila k většině nezasvěcených, kteří obdivují krásné vizitky obchodních partnerů nebo letáky, které jim doputují do schránky.

A pak přišla díky kurzu Podnikání z pláže možnost naučit se používat CANVU. Program, který vám upraví fotky, vytvoří poutavý leták nebo třeba připraví vaše propagační materiály k tisku a to vše zcela ZDARMA nebo za hubičku. Hubičkou rozumějte pár dolarů.

Aby jste mohli program používat, je potřeba se nejprve zaregistrovat na www.canva.com a pak už jen popustit uzdu své fantasie a začít tvořit. Program je sice v angličtině, ale věřte, že s trochou intuice zvládnete canvu používat i vy.

Sám sobě šéfem - tvoření v canvě

Jdeme na to 🙂

V horní liště si vyberete formát – nejvhodnější velikost fotky nebo textu, který budete upravovat. Pokud na ikonu najedete myší, zobrazí se vám velikost v px(pixelech) nebo cm. V případě, že potřebujete specifický rozměr, použijte ikonu úplně vpravo nahoře – use custom dimensions ( použijte vlastní rozměry) a zvolte si vlastní velikost.

Já se nejlépe učím, když vizuálně vidím, jak druhý dělá určité kroky, proto vám na názorném příkladu ukážu, jak jsem během pár minut vytvořila grafický návrh na polep výlohy mého nově otevřeného obchodu v Praze.

Zvolila jsem  formát obdélníku tedy facebook post o velikosti 940 x 788px.

canva Nikola Džuganová

Vzhledem k tomu, že jsem potřebovala vytvořit spíše text, využila jsem nabídku v levé liště. Ale nejdříve byste se měli seznámit s 5ti ikonkami úplně vlevo. Kde najdete

  • lupu pro vyhledávání tématického obrázku – pište pouze anglicky
  • z obrázků vedle si můžete vybrat rozložení textu – text i obrázek pod textem můžete libovolně měnit
  • elementy – prvky – na výběr máte fotky zdarma, více stránkový obrázek, rámečky, tvary, čáry, ilustrace, ikony, grafy nebo jako poděkování můžete na fotku vložit logo canvy
  • graficky zpracovaný text – různé fonty
  • pozadí
  • nebo můžete jednoduše nahrát své  fotky, které použijete pro další úpravy

canva Nikola Džuganová 1

 

A jak jsem vytvořila během 30 minut ten svůj grafický návrh?

Jak už jsme si řekli na začátku, použila jsem formát facebook post. Ve výloze mám umístěnou televizi, proto jsem pro umístění reklamního polepu vybrala místo vlevo nahoře, kde bude krásně vidět a nebude zakrývat zboží ve výloze. V ikoně TEXT jsem si vybrala následující font a změnila ho na dobře známý Times Neue Roman.

canva Nikola Džuganová 2

canva 2 opravená

Pak jsem přepsala text na NOVĚ OTEVŘENO a změnila barvu písma a vymazala slovo PERFECT. Dalším dílkem do skládačky puzzle byla otázka, jak vytvořit SLEVU A DÁREK, aby výloha celkově ladila. Název obchodu FUTURA je zvýrazněn červenou na šedém podkladu, proto jsem se držela barev, které se k sobě hodí a zvolila černobílou kombinaci, kterou jsem přizpůsobila barevně k názvu obchodu.

canva Nikola Džuganová 4

canva 4 opravená

Všechny elementy samozřejmě přetahujete myší do zvoleného formátu a libovolně můžete měnit jeho velikost, barvu a vzhled. Na bílém podkladu se bílá moc nevyjímá, takže jsem ji upravila na černou a šedou.

canva Nikola Džuganová 6canva 8 upravená

 

Poslední úpravou před finišem byla změna barvy písma na červenou a zmenšení slova dárek tak, aby velikostně odpovídal řádku nahoře 20% sleva a  následovala ještě změna fontu na Playfair Display Black :-). Doporučuji vybírat font tak, aby byl dobře čitelný bez zbytečných kudrlinek.

S canvou hned vidíte, jak text bude vypadat proto se nebojte experimentovat. Samozřejmě některé typy písma se nedají použít pro naše česká slova, protože angličtina nepoužívá háčky a čárky, ale chce to prostě zkoušet než se vám celkový výsledek bude líbit.

canva 9 upravená

 

Je HOTOVO a máte minimálně 1000,- Kč v kapse 🙂

canva Nikola Džuganová 11

Přeju, ať se Vám daří nejen v byznyse, ale i ve skutečném životě.

 

Nikola

Pomáhám lidem objevit jejich podnikatelský potenciál. Předávám jim své zkušenosti z praxe a učím je, jak je co nejefektivněji využít pro své podnikání. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře